ΙΜΙΑ
5.05 π.μ. Η ελληνική φρεγάτα ΝΑΒΑΡΙΝΟ F461 αναφέρει απώλεια επικοινωνίας με το ελικόπτερο. Λίγο αργότερα τα συντρίμμια του ελικοπτέρου ΑΒ-212ΑSW <<ΠΝ21>>, εντοπίζονται στα νερά του Αιγαίου. Ο υποπλοίαρχος Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο υποπλοίαρχος Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός είναι νεκροί.
29 Δεκεμβρίου 1995. Το Υπουργείο Εξωτερικών της Άγκυρας, για πρώτη φορά στη σύγχρονη Ιστορία, διατυπώνει επίσημα τη θέση ότι το έδαφος του ελληνικού κράτους ανήκει στην τουρκική επικράτεια. Τα Ίμια βρίσκονται εγγεγραμμένα στο τουρκικό κτηματολόγιο!
27 Ιανουαρίου 1996. Μετά απο διπλωματικές αντιπαραθέσεις, δημοσιογράφοι τουρκικής εφημερίδας μεταβαίνουν στην ανατολική βραχονησίδα των Ιμίων. Σπάζουν τον ιστό και υποστέλλουν την ελληνική σημαία. Στη θέση της ανεβάζουν την τουρκική. Τις επόμενες μέρες η αντιπαράθεση οξύνεται. Τα ελληνικά πλοία στο Αιγαίο βρίσκονται σε θέση μάχης, όπως και τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη. Απο τουρκικής πλευράς σημειώνονται επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις των ελληνικών χωρικών υδάτων και του εναέριου χώρου. Σε διπλωματικό επίπεδο οι συνομιλίες και οι ενέργειες των κυβερνήσεων πυρετώδεις.
Οι Η.Π.Α. εκφράζουν την ανησυχία τους για την έκβαση μιας έντασης που μπορεί να οδηγήσει σε πολεμική σύγκρουση. Πρόταση της τουρκικής πλευράς και στη συνέχεια της μεγάλης δύναμης είναι η αποχώρηση των πολεμικών πλοίων, των στρατιωτών και το τέλος των σημαιών απο τις ελληνικές βραχονησίδες.
Λίγο μετά τα μεσάνυχτα της 31ης Ιανουαρίου 1996. Οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η τουρκική κυβέρνηση ανακοινώνει ότι Τούρκοι καταδρομείς καταλαμβάνουν τη δυτική βραχονησίδα των Ιμίων.
4.25 π.μ. Η φρεγάτα του ελληνικού πολεμικού ναυτικού ΝΑΒΑΡΙΝΟΥ F461 που βρίσκεται κοντά στο σημείο, κατόπιν εντολής, απονηώνει ελικόπτερο της ΑΒ-212ΑSW<<ΠΝ21>> για έλεγχο των βραχονησίδων. Το σκοτάδι είναι ακόμα απλωμένο στο Αιγαίο.
Οι άσχημες καιρικές συνθήκες κάνουν την πτήση δύσκολη. Η αποστολή αναγνώρισης που έχει ανατεθεί στο πλήρωμα του ελικοπτέρου είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη.
Λίγα λεπτά αργότερα το ελικόπτερο στέλνει σήμα ότι εντόπισε 10 περίπου Τούρκους καταδρομείς στη βραχονησίδα. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται. Τελικά δίνεται διαταγή απο την ελληνική ηγεσία το ελικόπτερο να επιστρέψει.
5.05 π.μ. Η ελληνική φρεγάτα ΝΑΒΑΡΙΝΟ F461 αναφέρει απώλεια επικοινωνίας με το ελικόπτερο.
Στην τελευταία επικοινωνία το ελικόπτερο ανέφερε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Λίγο αργότερα τα συντρίμμια του ελικοπτέρου ΑΒ-212ΑSW <<ΠΝ21>>
Τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου κατα την επιστροφή του στη φρεγάτα, αμφισβητούνται μέχρι σήμερα.
Η τότε ελληνική κυβέρνηση απέδωσε την πτώση του ελικοπτέρου στο φαινόμενο vertigo, δηλαδή την απώλεια προσανατολισμού του πιλότου λόγω του σκότους και των καιρικών συνθηκών.
Οι διαπραγματεύσεις τελείωσαν με απομάκρυνση πλοίων, στρατιωτών, σημαιών απο την περιοχή.
Η πολιτική και στρατιωτική ένταση ξεχάστηκε.
Η ελληνική ιστορία, όμως, έγραψε ότι υπάρχουν Έλληνες έτοιμοι να εκτελέσουν το καθήκον τους απέναντι σ'αυτήν. Τρεις Έλληνες αξιωματικοί της πολεμικής αεροπορίας έπεσαν την ώρα του καθήκοντος.
Μήνας Ιανουάριος. Ημέρα 31η. Ώρα λίγο μετά τις 5 π.μ.
Η Ιστορία έγραψε:
Χριστόδουλος Καραθανάσης, υποπλοίαρχος
Παναγιώτης Βλαχάκος, υποπλοίαρχος
Έκτορας Γιαλοψός, αρχικελευστής
ΗΡΩΕΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου