Mε φόντο τη "Συμφωνία των Πρεσπών",
οι μαθητικές καταλήψεις δηλώνουν περίτρανα πως οι νέοι μας
ΔΕΝ βρίσκονται στην άγνοια.
Αντίθετα γνωρίζουν και αντιδρούν μέσα από τις καταλήψεις τους
για το όνομα της Μακεδονίας.
Της Ελληνικής Μακεδονίας.
Της μίας και μοναδικής Μακεδονίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Τη στιγμή λοιπόν, που ο πρωθυπουργός των Σκοπίων Ζόραν Ζάεφ
δηλώνει πως είναι περήφανος που κατάγεται από τη "Μακεδονία" και
πως είναι γνήσιος "Μακεδόνας" και οι πολιτικοί μαλώνουν στην Ελληνική Βουλή
για μια... γκαζόζα,
έρχεται η παρακάτω αποστομωτική απάντηση ενός μαθητή
του 2ου Γυμνασίου Βούλας Αττικής που βάζει στη θέση τους
τους εκπαιδευτικούς και όχι μόνο που απειλούν με κυρώσεις
τους μαθητές που αντιδρούν στην κατάπτυστη "Συμφωνία των Πρεσπών"
"Είμαι μαθητής του 2ου Γυμνασίου Βούλας Αττικής.
Την Τρίτη 29/01/2019 ξεκινήσαμε κατάληψη στο σχολείο μας για
συμπαράσταση των υπόλοιπων σχολείων και ως διαμαρτυρία
για τη Μακεδονία.
Η διάρκεια της κατάληψης αυτής ήταν μια ώρα και κάτι.
Σε εκείνο το διάστημα οι καθηγητές όπως ένας κύριος που
εκπροσωπούσε το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων
προσπαθούσαν να μας μεταπείσουν να ανοίξουμε τις πόρτες
του σχολείου.
Με αυτή την επιστολή θέλω να απαντήσω σε όλα τα επιχειρήματά
τους ένα προς ένα ..
<<Καλώ την αστυνομία>>..
'Εγινε μπαμπούλας η αστυνομία που θα συλλάβει μαθητές γιατί γεννήθηκαν
στην Ελλάδα και θέλουν να συνεχίσουν την ζωή τους στην Ελλάδα που παρέλαβαν.
<<Θα πέσουν μηνύσεις>>..
Θα μηνύσουν τα παιδιά που μέχρι εχθές διδάσκανε να είναι περήφανα
για την ιστορία των προγόνων τους και σήμερα τη διαγράφουν
<<Δε θα πάτε εκδρομή>>..
Έχουμε αποκλειστεί από εκδρομή γιατί δεν είχατε πολλούς συνοδούς
καθηγητές και λέτε να μας πειράξει τώρα που οι λόγοι έχουν να κάνουν
με την πατρίδα μας;
<<Δεν μπορώ να δουλέψω>>..
Πόσες φορές δεν μπορέσατε να δουλέψετε από απεργίες, εκλογές και λοιπά
των εκπαιδευτικών;
<<Θέλετε να χάσετε ώρες μαθημάτων>>..
Δεν έχουμε ανάγκη να χάσουμε ΚΑΙ άλλες ώρες μαθημάτων μιας και
από την αρχή της σχολικής χρονιάς αυτό το έχει αναλάβει
το Υπουργείο Παιδείας που δεν είχε
στείλει καθηγητές σε κάποια μαθήματα
με αποτέλεσμα να σχολάμε 12 και 20 ,
το έχουν αναλάβει κάποιοι καθηγητές που λείπουν
αρκετές φορές το μήνα, το έχουν αναλάβει
οι απεργίες των καθηγητών, οι συνελεύσεις,τα σεμινάρια....
<<Τι ξέρεις από ιστορία>>..
Εσείς που γνωρίζετε την ιστορία και έχετε
διορισθεί για να τη διδάσκετε,
πως την διδάσκετε;
<<Δεν είναι δημοκρατικό>>
Δημοκρατία σημαίνει αναπτύσσω ελεύθερα πρωτοβουλίες
χωρίς οι πράξεις μου να καταπιέζουν άλλους,
ούτε να περιορίζουν τα δικαιώματά τους.
Κυρίως όμως, δημοκρατία σημαίνει να μην είμαι αδιάφορος πολίτης
να ενδιαφέρομαι όχι μόνο για το προσωπικό μου συμφέρον
αλλά και για την πρόοδο της κοινωνίας
και της χώρας μου.
Αφού η δημοκρατία επιτρέπει στον καθηγητή μου
να με διδάσκει ότι δεν υπάρχει Θεός
και η μόνη ανώτατη εξουσία είναι ο άνθρωπος
πρέπει να μου επιτρέπει και εμένα να προφυλάξω τις
αξίες και τα ιδανικά μου.
Αλλιώς το πολίτευμα γίνεται ολιγαρχικό ή τυρρανικό.
Η κατάληψή μας δεν είχε σκοπό να προκαλέσει ζημιές
ούτε βανδαλισμούς μιας και κανένας από εμάς
δεν έχει πάρει μέρος σε διαμαρτυρίες που σπάνε,
καταστρέφουν ξένες περιουσίες και καίνε χρόνια τώρα
το κέντρο της Αθήνας.
Απόδειξη ότι ζητήσαμε 10 λεπτά πριν
ανοίξουμε τις πόρτες να μαζέψουμε
ο,τι είχαμε μετακινήσει σε άλλη θέση.
Όταν σε 2-3 χρόνια με καλέσουν στρατιώτη
θα με μάθουν να υπηρετώ την πατρίδα..
Ενώ τώρα στα 14 με αναγκάζουν να την εγκαταλείψω ..
Ποιες πρέπει είναι οι αξίες και τα ιδανικά μου
κύριοι καθηγητές μου;;
<<Στους γονείς οφείλομεν το ζην,
στους δε διδασκάλους το ευ ζην>>
είχε πει κάποτε ο Μέγας Αλέξανδρος
και πολύ λυπάμαι που δεν μπορώ να το ασπαστώ.
Ξέρω ότι θα στοχοποιηθώ αλλά δεν με ενοχλεί
για μια φορά να πάρω έπαινο..
Μιας και όπως λένε πολλοί καθηγητές μου:
δεν έχει αξία η βαθμολογία."
Τα λόγια περισσεύουν μπροστά στην απάντηση αυτού του 14χρονου.
Η λέξη μπράβο μοιάζει φτωχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου